On se jännää. Sonerahan on firma, joka tekee duunia tiedonvälityksen kanssa. Kuitenkin yhtiön oma tiedonvälitys tökkii - minkä pitäisi olla käsittämätöntä, ja korjattu alle aikayksikön.

Sonera on patistamassa asiakkaitaan paperittomaan laskutukseen, joten ajattelin kirjautua Omille sivuille tuota operaatiota varten. Siellä olikin heti vastassa linkki tätä varten, vaan mitä tapahtuu kun klikkaan sitä? Vastaan tulee samainen pyörivä hyrrä, joka vastaanottaa aina liittymähallintaan loggautuessa:
1314366.jpg
Minkä takia niitä tietoja pitää aina erikseen käydä hakemassa? Tuosta hyrrästä ei käy ilmi, kuinka kauan niitä tietoja haetaan - se kestää minkä kestää, ja lyhytpinnaisella nykyhektisellä ihmisellä useimmiten palaa käämit välittömästi.

Tämä on vähän kuin palvelunumeroon soittaessa joutuisi jonoon, josta ei koskaan tiedä milloin tulee pääsemään läpi... Ai niin, niinhän siinäkin aina käy. Mitä tämä kertoo yhteiskuntamme infrastruktuurista ja kollektiivisesta neurologiastamme? Ei hyvää.

Tietoliikennefirmojen nettisivutkin ovat käsittämättömiä sillisalaatteja, joista ei ilman doyleaanisia etsiväkykyjä ja pinnanpituutta löydä etsimäänsä. Naamakkaisia palvelupisteitä ei ole, eikä korvakkaisistakaan saa ketään pätevää kiinni - itsepalveluun päin mennään, mutta se tehdään mahdollisimman vaikeaksi.

Toisaalta kansalaisten ongelmanratkaisukykyä pidetään kivasti tapetilla...

Ahh, ja kruununa kaikelle (- ilmeisesti jätin "palvelun" hyväksymisen liian pitkäksi aikaa roikkumaan - kirjoittaakseni tämän vuodatuksen hetken inspiraatiosta):

Tilapäinen häiriö

Palvelussa on tilapäinen häiriö. Sulje selainikkuna ja yritä hetken kuluttua uudelleen. Jos ongelma ei ratkea, ota yhteys asiakaspalveluun puh. 0800 17000. Internet- ja Laajakaista-asioissa palvelemme ma-pe 8-20, la 9-16.30.

...Ei muuta kuin hyrrää pyörittämään uudestaan...