Tuli vaihteeksi omituinen lasku. Se oli lähetetty edelliseen, parin vuoden takaiseen osoitteeseen. Siinä ei kerrottu mistä hyvästä kyseinen lasku on lankeamassa, mutta seuraavaan laskuun on jo pedattu "muistutusmaksu". Asiakaspalvelua ei yllättäen saa kiinni, mutta siellä on valmis nauhoitus, joka kertoo että samantyyppistä laskutusta on harrastettu laajemminkin.

Kyseisen nauhoitteen mukaan netissä asian voi oikaista (Soneran sivuilla, ei Aurian, - toim. huom.), mutta siellä ei ole kuin [hienoisen haeskelun takana] standardipalautelomake, jossa pitäisi vieläpä kyetä itse analysoimaan mistä kyseisessä kämmissä on kysymys. Saapa nähdä tuleeko ulosottaja kolkuttelemaan jossain vaiheessa ovelle jos vain kylmästi jättää maksamatta. Asiakaspalvelun ei kai pitäisi olla asiakkaan duunia...?

Olen muistaakseni/luullakseni kertaalleen jo tuollaisen huijauslaskun jossain välissä maksanut kun en ole jaksanut lähteä oikomaan tietokantaongelmissa pyristelevää firmaa, mutta tällä kertaa taidan olla vielä laiskempi. Haistakkee työ aurialaiset kuulkaa sanonko mitä. En sano.

...Tämä on vähän vastaavaa kuin sähkösopimuksen irtisanominen. Postissa tulee ilmoitus, että voitte, arvoisa entinen asiakas, soittaa asiakaspalveluun ja kertoa mihin arviolaskutuksen ylijäämät saa palauttaa. Millään logiikalla niitä ei automaattisesti saa palautettua samalle tilille jolta ne on maksettu... Että montakohan sähköfirmaakin olen pönkittänyt ihan sillä etten ole jaksanut jonotella linjoilla ääliömäisyyksien takia?

...Vaan onneksi National Geographicilta saa imuroida järkyttävän hienoja taustakuvia. Onko ylisympaattinen tämäkin:0410DYR1.JPG? Tai tämä:0209DYR3.JPG?