Minä en hallitse sitä. Olen kade niille jotka tuon taidon tuntevat kuin taskunsa.

Kävin liikkeessä. Halusin ottaa selvää tuosta aiemmin mainitsemastani koneidenverkotushommelista. Tulin kotiin tuollaisen Linksys-värkin kanssa (olin mielestäni tehnyt jo tarpeeksi vertailuja käytyäni parissa muussa liikkeessä ostamatta mitään), ja heti paketin avattuani alkoi matematiikka-ajurini laukata: "Hmm, koneessani on yksi (1) ethernet-paikka. Myös modeemissa niitä on yksi (1). Tässä boksissakin niitä on vain yksi (1). Niitä ei siis voi kytkeä niin kuin kuvittelin asian tekeväni eli pc -> wlan -> adsl. 1+1+1=0." Tämäpä yllätys: aivojeni ponnistuskapasiteetti hirttäytyi rimaan.

Väliin tarvittaisiin reititin, ja mikä hauskaa, minullahan, kuten muistatte, oli sellainen. Annoin sen vain pois, kuten saatatte myös muistaa, joten ei sitä enää ole.

Mutta hyvä että tuli pitkään myyjän kanssa pohdittua millainen läppäri kannattaisi ostaa. Juuri tässä tilanteessa siitä konsultaatiosta on suunnattomasti hyötyä.

No, eihän sitä toistakaan konetta, tuolla kivenheiton päässä, saa minkäänlaiseen verkkoon kun ei sitä usb-palikkaa ollut hyllyssä. Eikä saa tätäkään siten(kään). Että minä olen kateellinen niille joilla aivot funkkaavat.