Juha Seppälästä on kirjoitettu latteasti Wikipediassa, tilittää Juha Seppälä. Wikipedia on siis huono keksintö.

Ei ole mitään hyötyä tuosta "tieto"kannasta (- taitaa olla pikemminkin luulokanta, khihihi,) koska kirjoittajia ei ole sakraalisti vihitty hierofaaniseen tehtäväänsä. Aivan on se leikkikoululaisten tuhertelua, jolle nauraisivat aidan seipäätkin (jotka muuten de facto eivät siihen pysty, koskapa eivät ole ensinnäkään eläviä ja toisekseen ihmisiä, vaan aidanseipäitä) toisin kuin oikeille tietosanakirjoille ne eivät edes haluaisi nauraa (sic!); hymistellä vain hyväksyvästi mielisivät ne (jos siis voisivat, mikä taasen on mahdot... Jäinkö minä johonkin?). MOT! ko?

"Ihan on huono," toteaa moni paikalle rynnänneistä kommentoijista.

"Itse kyllä tarkistan kaikki faktat aina Pikkujättiläisestä, siihen voi sentään luottaa," säestää joku rivien välissä.

"Jos ei ihan täydellisesti kykene asiaa paketoimaan, on syytä olla hiljaa ja hävetä," jatkaa eräs tietoviisas.

"Eivät osaa mitään, aivan turhaa tekstisaastetta on Wikipedia," liittyy kuoroon joku mensalainen hövelisti myötäilemään.

"Minä olen tullut siihen tulokseen, että täytyy kouluttautua aina vähintään lisensiaatiksi käsilläolevasta aiheesta voidakseen sanoa mistään mitään," tähdentää eräs korkeammin sivistyneistä, ja lisää: "Minulla on muuten väitös työn alla tästä aiheesta."

"Niin, minähän tarkistan kaikki faktat alkukielellä ja mahdollisimman läheltä itse tiedon lähdettä," pätee joku valaistunut, mutta hänetkin ylittää tämä bästestwisseri: "Minä olen tieto - tuus ja, elämä".

Mitä siis opimme? Kaikki Wikipediaan kirjoittaneet ovat paskoja. Heistä on lähinnä haittaa; vietäköön teilipyörän äärelle tuommoiset. Ei kannata yrittää mitään, koska kaikki on jo kirjoitettu siinä Spectrum -kirjasarjassa ("Siinä on siis ihan kaikki," sanovat muuttomiehetkin taajaan ympäri kyliä).
---
Onneksi en ole koskaan mitään Wikipediaan kirjoittanut. Kuka tollo nyt ilmaiseksi tietoa jakaisi?! (Äkkiä utelija ymmärsi vastauksen sisältyneen jo kysymykseensä...) Paitsi väärää tietoa, ja huonosti ilmaistua vieläpä.
---
Minä muuten kuulun siihen laajaan kansanosaan joka uskoo kaiken mitä sattuu lukemaan. Varsinkin jos se on painettu.
---
Ai niin: loivennus. Oikeasti luen mielenkiinnolla Seppälän blogia säännöllisesti... En vain voinut vastustaa kiusausta kun olin erottavinani pari pikkusieluisuuden pyjamanlahjetta....