No niin, tänään siis pitäis mennä näytelmän esi-luku-harjoitus-casting-... miksikä tuollaista kutsutaan? Esituotantopalaveri? Joka tapauksessa tänään päästäneen lähemmäs lopullista roolijakoa - joskaan sitä ei välttämättä vielä lyödä lukkoon. Itse pläjäyshän tulee ensi-iltaansa vasta huhtikuussa...

Pariin otteeseen olen lukenut tekstin itse kunkin roolihahmon kannalta. En ole kyllä osannut päättää että mikä niistä olisi juuri minulle sopivin, kaikki käy. Tämähän ei yllätyksenä tule kenellekään koska minä nyt vain olen toivottoman epämotivoitunut asioiden paremmuusjärjestykseen laittamisessa. Itse kukin rooli tuo omanlaisensa haasteen ja sitten toimitaan sen mukaan (ei tämä ole ollenkaan monimutkaista). Ja muistettava - ja näemmä itselleen muistutettava - on kuitenkin se, että ollenkaan välttämättä en tule olemaan roolituksessa mukana. Ehkä ääni/valomiehenä niin kuin viime aikoina yleensäkin. Tai musiikin säveltäjänä, toisin kuin ihan viime aikoina en ole. Ollut. Pitkään aikaan.

Ja kun nyt asioiden edelle niin kerkeästi riennän näemmä: tänään ei siis ollenkaan välttämättä ratkea yhtikäs mitään. Muista se, minä. Kyllä, minä puhun juuri minulle.